Sprawna realizacja dostaw to dla wielu firm jeden z najważniejszych obszarów działalności. Odpowiednio zoptymalizowane dostawy to nie tylko oszczędność czasu i kosztów transportu, ale przede wszystkim możliwość zbudowania dodatkowych relacji z klientami i partnerami biznesowymi. System kontroli odstaw to również rozwiązanie pozwalające na zbudowanie przewagi konkurencyjnej, dzięki eliminacji błędów i znacznemu podniesieniu poziomu realizacji zleceń przez kierowców.
Hive Track to nowoczesny system klasy Proof of Delivery (PoD), którego podstawowym celem jest umożliwienie tańszego, szybszego i bezbłędnego dostarczania towarów.
Jest to rozwiązanie dla firm, które:
- chcą zwiększyć poziom dochodów dzięki lepszemu wykorzystaniu
- posiadanych zasobów (kierowców i samochodów);
- poszukują możliwości zwiększenia jakości obsługi poprzez zmniejszenie
- błędów popełnianych podczas realizacji dostaw;
- chcą zwiększyć efektywność i wydajność biznesu dzięki eliminacji
- dokumentów papierowych;
- oczekują większej kontroli nad procesem dostarczania towarów;
- chcą reagować na bieżąco na sytuacje związane z pracą dostawców;
- szukają nowoczesnego i intuicyjnego narzędzia wspierającego kierowców i dyspozytorów w realizacji ich zadań.
Najważniejsze funkcjonalności Hive Track
Rozliczanie dostaw, zwrotów i płatności
Kontrola poprawności załadunku i rozładunku
Planowanie i optymalizacja tras
Awizacja poprzez SMS i e-mail
Potwierdzanie elektronicznym podpisem
Dołączanie multimediów (zdjęcia, notatki głosowe)
Monitoring w czasie rzeczywistym
Widok przedstawiający kluczowe wskaźniki
Prezentowanie danych w formie raportów
Jak dostarczać towary bezbłędnie i na czas dzięki Hive Track?
Planowanie
Dane z systemu nadrzędnego trafiają do Hive Track. W aplikacji webowej dyspozytor planuje dostawy przypisując paczki do kierowcy lub samochodu oraz optymalizuje trasę.
Załadunek
Kierowca rozpoczyna załadunek zgodnie z listą kompletacyjną wyświetlaną w aplikacji mobilnej. System na bieżąco weryfikuje poprawność załadunku informując
o zeskanowaniu paczki nie należącej do kompletowanej dostawy.
Transport
Podczas dojazdu do klienta system monitoruje pozycję samochodu i status dostawy. Klient otrzymuje informacje (SMS lub email) o czasie dostawy. Wszelkie opóźnienia i nieoczekiwane sytuacje są rejestrowane, a czasy dostaw na bieżąco przeliczane.
Dostawa
Po przybyciu do klienta kierowca wydaje paczki przypisane do klienta skanując kody terminalem mobilnym. Przyjmuje płatności, reklamacje lub opakowania zwrotne. Dostawa może być dodatkowo udokumentowana zdjęciem lub notatka głosową. Materiały te są dostępne w monitoringu dostawy wraz z listem przewozowym i potwierdzeniem odbioru
Rozliczenie
Po powrocie kierowca rozlicza się z gotówki i towarów (reklamacje, towary niedostarczone i opakowanie zwrotne). Dane te są przesyłane do systemów nadrzędnych.
Dzięki systemowi mamy większą kontrolę nad zapasami, dostawami gazu, realizacją zleceń i całym procesem dystrybucji. Nasi sprzedawcy mają aktualną informację o cenach i stanach magazynowych klientów
Marek Rudnik, kierownik sprzedaży działu butli, Gaspol