Ewidencja towarów „w ruchu” w Dailyfruits

Cele wdrożenia:

  • Usprawnienie zarządzania łańcuchem dostaw i odbiorów
  • Zwiększenie kontroli nad obrotem towarowym

Korzyści z wdrożenia:

kartka
Sprawna ewidencja towarów
paleta_slonce
Kontrola stanów magazynowych
pudlo
Trwałe i estetyczne oznakowanie
lupa_oko
Szybkie lokalizowanie ginących opakowań zwrotnych
glowa_dymek
Większa efektywność i komfort pracy magazynierów i kierowców
ostrzezenie_spadek
Eliminacja strat finansowych

Firma Dailyfruits powstała w 2010 roku. Od początku działalności spółka dostarcza świeże i sezonowe owoce wyłącznie dla biur. Dziś Dailyfruits obsługuje już blisko 1000 firm w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy, Toruniu i Gdańsku. Trzon oferty stanowią skrzyneczki z jabłkami, bananami i owocami sezonowymi, w zależności od pory roku są to: pomarańcze, mandarynki, kiwi, gruszki, śliwki, winogrona, brzoskwinie, nektarynki, truskawki, czereśnie, arbuzy i wiele innych. Świeże, sezonowe owoce firma kupuje od polskich rolników, w tym ze znanych rejonów sadowniczych – okolic Warki, Grójca, Sandomierza. Magazyny i samochody Dailyfruits są przystosowane do przechowania i transportu żywności. Firma dynamicznie się rozwija i stale wzbogaca ofertę o dostawy świeżych, krojonych warzyw, bakalii, 100% soków.

Każdego dnia z siedziby Dailyfruits w Warszawie i Krakowie wyjeżdżają samochody z dostawą owoców i warzyw. Kierowcy pobierają z magazynu skrzynki wypełnione świeżym towarem i rozwożą do klientów. Opakowania są wymienne. Oznacza to, że przedstawiciel Dailyfruits rano zostawia w biurze skrzynkę z owocami i warzywami, a wieczorem lub przy następnej dostawie odbiera ją pustą. Owoce i warzywa dostarczane są w eleganckich opakowaniach, dzięki czemu mogą być z powodzeniem eksponowane w recepcji, czy sali konferencyjnej. Dailyfruits dużą wagę przykłada do ich wyglądu. Drewniane, ozdobne skrzynki i gustowne kosze konferencyjne oznaczone logotypem firmy to spory wydatek. Każde zagubione opakowanie oznacza więc wymierne straty.

Zaobserwowaliśmy, że dużo opakowań nam ginie. Sprawdziliśmy, że około 20 proc. skrzynek nie wraca do naszej firmy. Każda z nich kosztuje kilkadziesiąt złotych. Jeśli przemnożymy to przez wciąż rosnącą liczbę klientów, nasze straty z tego tytułu sięgały nawet kilkunastu tysięcy złotych. – ocenia Bartosz Krudysz, współwłaściciel firmy Dailyfruits.

 

Bartosz Krudysz

współwłaściciel Dailyfruits
Mogę powiedzieć, że rozwiązanie od SKK sprawdza się. Wdrożenie przyczyniło się do lepszego rozpoznania ginących skrzynek i sprawniejszego zarządzania opakowaniami zwrotnymi. Dane zebrane są w formie raportów generowanych w trybie tygodniowym, łatwym do tworzenia zestawień i porównań. Wiemy dokładnie, u którego klienta ile skrzynek jest w danym momencie.

Dla Dailyfruits firma SKK zaprojektowała specjalny system ewidencyjny do kontroli wydawania i przyjmowania towarów znajdujących się w stałym ruchu, czyli takich, które na bieżąco wychodzą z firmy i wracają do niej. Są więc szczególnie narażone na zaginięcie. Rozwiązanie SKK składa się z dwóch elementów: terminala skanującego wszystkie operacje przyjścia i wyjścia skrzynek oraz etykiet z kodem kreskowym 2D, naklejanych na opakowania zwrotne. Etykiety musiały być nie tylko odporne na zniszczenia, ale i estetycznie wykonane, spełniające wysokie wymagania Dailyfruits odnośnie wyglądu. Na start SKK dostarczyła 7 tysięcy etykiet z kodami kreskowymi. Wraz z rosnącymi potrzebami firmy etykiety będą na bieżąco dodrukowywane. Obecnie codziennie rano kierowcy DailyFruits zabierają skrzynki z magazynu. Pracownik magazynu skanuje kody kreskowe zbliżając mobilny terminal do etykiety. Dane są szybko i automatycznie rejestrowane w centralnej bazie danych opakowań zwrotnych. Wieczorem odbywa się proces odwrotny. Pracownik magazynu skanuje wracające skrzynki, a system rejestruje ich zwrot w bazie. Dzięki temu, Dailyfruits ma na bieżąco informacje na temat statusu wszystkich skrzynek w jednym miejscu. Firma dokładnie wie, w jakiej firmie znajdują się wszystkie skrzynki w danej chwili i od jakiego czasu.

Pobierz case study w PDF

Poznaj podobne Case Studies

Bezbłędna identyfikacja w Alior Bank

Alior Bank, dbając o wyjątkowy standard usług oraz najwyższą jakość obsługi klientów, stosuje w swoich oddziałach innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest wykorzystanie dostarczonych przez krakowską firmę SKK S.A. czytników kodów kreskowych służących do identyfikacji dokumentów
Czytaj dalej

Efektywne znakowanie w Akzo Nobel Sp. z o.o.

W roku 2017 Akzo Nobel zdecydowała się na udoskonalenie części procesu produkcyjnego, jakim jest znakowanie wyrobów. Firma potrzebowała systemu znakowania do jednoczesnego naklejania dwóch etykiet na etykietę bazową.
Czytaj dalej

Efektywne zarządzanie magazynem w Anton Röhr Logistyka Sp. z o.o.

Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie magazynu Anton Röhr Logistyka zdecydowała się na wprowadzenie udoskonaleń. W tym celu firma zwróciła się do SKK S.A. z zadaniem wdrożenia sieci bezprzewodowej, wprowadzenia automatycznej identyfikacji produktów i funkcjonalnej organizacji przestrzeni magazynu.
Czytaj dalej

W czym możemy Ci pomóc?

SKK S.A.
ul. Gromadzka 54a, 30-719 Kraków
+48 12 293 27 00
zapytanie@skkglobal.com

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji