Głosowa kompletacja w Media Expert

Cele wdrożenia

  • Podniesienie wydajności procesu kompletacji towarów
  •  Zwiększenie bezpieczeństwa pracy
  •  Skrócenie czasu szkolenia nowych pracowników

Korzyści z wdrożenia:

wykres_wzrost
Wzrost produktywności
ostrzezenie_spadek
Zmniejszenie ilości pomyłek
tarcza
Wzrost bezpieczeństwa pracy
klepsydra
Redukcja czasu szkolenia
glowa_gwiazdy
Poprawa ergonomii pracy
wykres_spadek
Zmniejszenie kosztów operacyjnych

Terg S.A. to jeden z liderów segmentu RTV, AGD, Multimedia w Polsce. W skład grupy kapitałowej wchodzą sklepy stacjonarne i internetowe, na czele z doskonale znaną i cenioną przez konsumentów siecią ponad 480 elektromarketów Media Expert oraz sklepem internetowym mediaexpert.pl. Od ponad 15 lat Media Expert dostarcza sprzęt RTV/AGD klientom na terenie całej Polski. Popularność marki i jakość świadczonych przez nią usług potwierdzają liczne nagrody przyznawane przez konsumentów, w tym prestiżowa nagroda Laur Konsumenta 2019 w kategorii Sklepy RTV/AGD.

Prowadzenie działań handlowych na szeroko zakrojoną skalę wymaga doskonałej logistyki i stale usprawnianych procesów. Klienci kanału internetowego wymagają jak najkrótszego czasu realizacji zamówień, a konsumenci odwiedzający sklepy tradycyjne oczekują dużej różnorodności produktów oraz ich dostępności. Poszukując sposobu na optymalizację procesu kompletacji towarów w łódzkim centrum dystrybucyjnym, właściciel marki Media Expert zaangażował naszych ekspertów, którzy po analizie potrzeb i przebiegu procesu u klienta zarekomendowali wdrożenie systemu głosowego Honeywell Voice (dawniej Vocollect) firmy Honeywell. Wybór wspomnianego rozwiązania podyktowany był kilkoma czynnikami. Do tej pory kompletowanie towarów realizowano z wykorzystaniem terminali przenośnych (kolektorów danych) z czytnikami kodów kreskowych. W związku z tym, w trakcie procesu część czasu zajmowały czynności związane z odkładaniem terminala, sprawdzaniem danych na wyświetlaczu, czy poszukiwaniem odłożonego urządzenia. Pojawiały się one przykładowo podczas pobierania produktów o dużych gabarytach (m.in. telewizorów, monitorów), co wymagało użycia obydwu rąk przez pracownika. Wdrożenie obejmowało zaprojektowanie i oprogramowanie procesu kompletacji w oparciu o funkcjonalności systemu głosowego, integrację z funkcjonującym w Media Expert systemem WMS, dostarczenie 78 zestawów urządzeń Honeywell Voice i przeprowadzenie szkoleń dla załogi. Obsługą systemu głosowego została objęta kompletacja towarów przy realizacji zamówień zarówno dla kanału internetowego, jak i dla sklepów stacjonarnych. Sama kompletacja z wykorzystaniem systemu głosowego jest niezwykle intuicyjna. Osoba kompletująca paczki po zalogowaniu do

systemu otrzymuje listę kompletacyjną i przystępuje do pracy. W słuchawkach zestawu głosowego słyszy komendy, które określają, gdzie powinna się udać oraz jaki i w jakiej ilości towar ma skompletować. Większość poleceń systemu głosowego wymaga jedynie potwierdzenia operatora, dzięki czemu cały proces przebiega w sposób uporządkowany i bezbłędny. Dodatkowo, poruszający się po magazynie wózkami widłowymi operatorzy nie muszą w czasie kompletacji spoglądać na ekran terminala, co znacznie zwiększa komfort ich pracy. W sytuacji, w której komenda głosowa wygenerowana przez system jest niezrozumiała (np. ze względu na chwilowy hałas w strefie kompletacji) pracownik posiada możliwość ponownego odsłuchania komunikatu lub doprecyzowania komendy. System przygotowany został również zmyślą o obcokrajowcach, ponieważ posiada możliwość wgrywania komend głosowych w wielu językach. Całość wdrożenia została zaplanowana i zrealizowana w taki sposób, aby nie zaburzać pracy centrum dystrybucyjnego. Było to możliwe również dlatego, że system głosowy, jako rozwiązanie niezwykle intuicyjne w obsłudze, nie wymaga długiego szkolenia, a korzystający z niego pracownicy szybko rozpoczynają pracę na rzeczywistych zleceniach i szybciej osiągają docelową wydajność pracy. Dzięki nowemu rozwiązaniu proces kompletacji w centrum dystrybucyjnym w Łodzi uległ optymalizacji. Odciążenie rąk i oczu personelu za sprawą komunikacji głosowej z WMS podnosi efektywność pracy oraz jej ergonomię i bezpieczeństwo. System głosowy zapewnia niezawodność operacyjną oraz przyczynia się do wzrostu rentowności przedsiębiorstwa

Pobierz case study w PDF

Poznaj podobne case studies

Bezbłędna identyfikacja w Alior Bank

Największą korzyścią dla Alior Banku – dzięki zastosowaniu czytników, jest możliwość szybkiej i precyzyjnej rejestracji dokumentów papierowych. Dokumenty te przetwarzane są do wersji elektronicznej, identyfikowanej za pomocą kodu kreskowego i udostępnionej w systemach banku.
Czytaj dalej

Efektywne zarządzanie magazynem w Anton Röhr Logistyka Sp. z o.o.

Dzięki wyposażeniu pracowników w markowe terminale bezprzewodowe identyfikacja towarów w procesie kompletacji czy innych operacji przebiega znacznie efektywniej. Jest to możliwe również w wyniku fachowo zbudowanej i sprawnie działającej sieci radiowej. Z kolei uporządkowanie przestrzeni magazynu za sprawą specjalistycznego oznakowania bardzo ułatwia wykonywanie wszelkich czynności, które teraz przebiegają dużo szybciej i nie powodują pomyłek.
Czytaj dalej

Automatyzacja logistyki w Kampol-Fruit Sp. z o.o.

SKK Smart szybko i bezbłędnie ewidencjuje wszystkie etapy obrotu towarowego. Od momentu przywiezienia przez rolników surowca, poprzez jego sortowanie, klasyfikację, wejście i wyjście z linii produkcyjnej, po umieszczenie gotowego produktu w mroźni i wydanie z magazynu. Poszczególne operacje na poziomach produkcji, magazynowania i dystrybucji odbywają się za pośrednictwem kodów kreskowych – przez zeskanowanie kodu z towaru za pomocą przenośnych terminali.
Czytaj dalej

W czym możemy Ci pomóc?

SKK S.A.
ul. Gromadzka 54a, 30-719 Kraków
+48 12 293 27 00
zapytanie@skkglobal.com

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji