Modernizacja obsługi magazynu i produkcji w PZ HTL S.A.
Cele wdrożenia:
- Usprawnienie procesów produkcyjnych i magazynowych
- Obsługa zleceń zgodnie z mechanizmem FIFO
- Integracja nowego rozwiązania z systemem nadrzędnym przedsiębiorstwa
- Automatyzacja wykonywanych operacji
Korzyści z wdrożenia:
PZ HTL S.A. jest czołowym producentem sprzętu laboratoryjnego. Ponad 35-letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji ręcznych systemów dozujących oraz podejmowanie działań, mających na celu poznanie potrzeb klientów, owocują tworzeniem wyrobów najwyższej jakości. Ponadto firma gwarantuje dostęp do autoryzowanego serwisu, obsługującego naprawę i kalibrację urządzeń. Posiadane certyfikaty czy stosowane, odpowiednie normy pomagają spółce w realizacji tych wymagających zadań. Są to m.in. certyfikowany System Zarządzania Jakością, System Zarządzania Środowiskiem oraz wystawiany każdemu produktowi Certyfikat Kontroli Jakości. Wyroby PZ HTL S.A., poprzez doskonale zorganizowaną sieć sprzedaży, docierają do ponad 145 dystrybutorów w 80 krajach całego świata.
W Polsce dystrybutorzy posiadają swoje przedstawicielstwa na terenie całego kraju. W ofercie firmy znajduje się obecnie 5 serii pipet automatycznych, szeroki wybór końcówek do pipet, elektroniczny pipetor z pipetami serologicznymi, dozator krokowy tzw. „stepper” ze strzykawkami, oraz różnego rodzaju akcesoria.
Dzięki bliskiej współpracy z partnerami, PZ HTL na bieżąco śledzi zmieniające się tendencje rynkowe i nowości w branży medyczno-laboratoryjnej na całym świecie. Starając się sprostać wymaganiom swoich klientów, firma kładzie silny nacisk nie tylko na tworzenie nowych wyrobów, czy modernizację już istniejących, ale również na udoskonalanie procesów służących ich produkcji.
Jednym z takich wyzwań, przed którym w roku 2016 stanęło przedsiębiorstwo, było unowocześnienie i usprawnienie procesów w zakresie logistyki i produkcji – począwszy od zakupu surowców niezbędnych do wytworzenia finalnych produktów aż do ich wysyłki do swoich klientów. Przystępując do realizacji założonego celu, PZ HTL zwróciła się do firmy SKK S.A. z prośbą o przedstawienie kompleksowego rozwiązania.
Krzysztof Chrulski
Miało ono również spełniać takie wymogi jak: obsługę zleceń zgodnie z mechanizmem FIFO, stabilną wymianę danych z systemem nadrzędnym przedsiębiorstwa (IFS) i możliwość współpracy z innymi systemami ERP – jeśli w przyszłości spółka zdecydowałaby się na taką zmianę.
Biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby i oczekiwania klienta, SKK przygotowała projekt systemu do mobilnej obsługi magazynu i rejestracji operacji na produkcji.
Obok powierzchni magazynowych PZ HTL posiada kilka działów produkcyjnych. Są to wtryskownia, tampodruk, montaż, kontrola jakości i pakownia. We wszystkich tych miejscach realizowana jest duża ilość operacji rejestracji danych. Do tej pory dane były rejestrowane i wprowadzane do systemu informatycznego IFS ręcznie – przepisywano je ze zlecenia na kartce do komputera. Zajmowało to sporo czasu, wnosiło opóźnienia i stwarzało niemałe ryzyko pomyłek.
Wraz z nowym rozwiązaniem z pomocą przyszła technologia kodów kreskowych (1D i 2D). System bazuje ponadto na terminalach Honeywell 6500 z wbudowanymi czytnikami kodów, komputerach stacjonarnych (panelach) z dołączonymi czytnikami Honeywell 1900 G, oprogramowaniu SKK Smart, aplikacji Nice Label oraz dedykowanym webserwisie module wymiany danych SKK WebTransfer.
W magazynie PZ HTL składowana jest bardzo duża liczba drobnych elementów zwanych detalami oraz surowców. To z nich wytwarzane są finalne wyroby, głównie pipety. Aby móc łatwo identyfikować detale oraz szybko nimi rotować w pierwszej kolejności przystąpiono do ich uporządkowania. Cała przestrzeń składowania została podzielona na lokalizacje magazynowe, które za pomocą aplikacji Nice Label służącej do wydruku etykiet, zostały odpowiednio oznakowane. Równolegle etykietami oznakowano stan archiwalny magazynu. Teraz wiadomo, gdzie dokładnie dana partia elementów się znajduje. W dalszym etapie dostarczono urządzenia oraz pozostałe aplikacje do obsługi operacji magazynowych i produkcyjnych.
Nowy system wydaje elementy z magazynu według algorytmu FIFO, tj. począwszy od najstarszych. Za pomocą przenośnych komputerów – terminali oraz aplikacji SKK Smart realizowane są takie procesy jak: przyjęcie detali i surowców z zakupu, ich wydanie do kooperacji, przyjęcie z kooperacji, wydanie elementów do wtryskowni lub tampodruku, przyjęcie półproduktów z wtryskowni lub tampodruku, wydanie półproduktów do montażu, przyjęcie gotowego wyrobu do magazynu i jego wydanie do klienta oraz inwentaryzacja wyrobów gotowych. Usprawnienie inwentaryzacji jest tym bardziej istotne, ponieważ oprócz tych standardowych, kompleksowych, wykonywanych np. corocznie, w PZ HTL mają miejsce dodatkowe inwentaryzacje – raz w miesiącu, dotyczące wybranego indeksu.
Z kolei na panelach i za pośrednictwem odrębnych czytników rejestrowane są operacje we wszystkich działach produkcyjnych. Czynności te odbywają się poprzez skanowanie kodu kreskowego, który obok innych danych zawierają etykiety umieszczone na nowo zakupionych detalach przyjmowanych do magazynu, na półproduktach oraz produktach końcowych. Wymiana rejestrowanych danych między wdrożonym systemem a IFS (systemem nadrzędnym) następuje za pośrednictwem modułu SKK WebTransfer.
W ramach wdrożenia SKK wyposażyła PZ HTL w terminale Honeywell 6500, czytniki Honeywell Xenon 1900 G, licencję Nice Label, licencję WebTransfer oraz odpowiednią – w stosunku do urządzeń – ilość licencji SKK Smart (na terminale i komputery stacjonarne). SKK przeprowadziła także szkolenie dla pracowników przedsiębiorstwa. Należy podkreślić, iż etap wdrożenia związany z integracją systemu informatycznego PZ HTL z nowym systemem – w tym stworzenie dedykowanego webserwisu został wykonany we współpracy SKK z firmą IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o. Dostarczone terminale i czytniki zostały objęte 5-letnią gwarancją serwisową producenta, a na podstawie odrębnej umowy SKK świadczy usługi wsparcia technicznego dla wdrożonego systemu.
Pobierz case study w PDF
Rozwiązania wykorzystane w projekcie
Poznaj podobne case studies
Maszyny i narzędzia pod kontrolą w Infra-Port Sp. z o.o.
Niezawodny system wydruku w Adamed Pharma S.A.
Sprawna i profesjonalna obsługa w Centrum Akcesoriów Meble.pl
Wypełnij formularz
Napisz email
Skontaktuj się z nami za pomocą poczty elektronicznej
Zadzwoń
Skontaktuj się z nami telefonicznie