Niezawodny system wydruku w Adamed Pharma S.A.

Cel wdrożenia:

  • Modernizacja i automatyzacja systemu wydruku etykiet

Korzyści z wdrożenia:

zebatka_strzalki-gora
Usprawnienie projektowania etykiet
ostrzezenie_spadek
Minimalizacja błędów
ap
Standaryzacja systemu
kartka
Dostęp do historycznych wydruków
lupa_oko
Zwiększenie kontroli nad procesem znakowania
suwaki
Elastyczność rozwiązania
puzzle
Możliwość rozbudowy systemu

Adamed to polska firma farmaceutyczno-biotechnologiczna założona w 1986 roku. Początkowo specjalizowała się w produkcji leków ginekologicznych i sprzętu medycznego. Dzięki rozwojowi własnej myśli naukowej oraz własnym patentom, których liczba sięga w tej chwili 191, sukcesywnie umacnia swoją pozycję rynkową. Przedsiębiorstwo udostępnia leki w 19 obszarach terapeutycznych, posiada 280 produktów (lekarstw na receptę i bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków), zatrudnia 2200 osób w kraju i za granicą. W 2001 roku Adamed jako pierwszy wśród polskich firm farmaceutycznych zapoczątkował poszukiwanie innowacyjnych leków. Dziś obszarami jej działań są onkologia i choroby ośrodkowego układu nerwowego. Swoje projekty realizuje we współpracy z wiodącymi ośrodkami naukowymi w Polsce i za granicą. Działalność eksportową firma rozpoczęła w 2003 roku – dzięki wysokim standardom UE obowiązującym w procesie wytwarzania, aktualnie jej wyroby są dostępne i rozpoznawane na 70 rynkach świata.

Spełniając szereg wymogów dla branży farmaceutycznej, Adamed realizuje je również w zakresie znakowania wyrobów i opakowań. Z uwagi na rozwój i zmiany strukturalne firmy stosowany do tej pory system wydruku etykiet na opakowania zbiorcze stawał się niewystarczający. Ponadto spółka chciała efektywnie rozwiązać kwestię generowanych przez system błędów, potrzebowała jego uporządkowania i większej automatyzacji. Co za tym idzie niezbędnymi wymogami stały się: integracja z systemem nadrzędnym, podłączenie wag, na których ważone są znakowane kartony oraz zachowanie zgodności z przepisami GMP. Biorąc pod uwagę powyższe aspekty w 2017 roku przedsiębiorstwo zdecydowało się na rozbudowę i modernizację systemu wydruku etykiet. Realizację wyznaczonego zadania powierzono firmie SKK S.A., która również wdrażała pierwotny system kilka lat wcześniej. Nowe rozwiązanie objęło dwa zakłady produkcyjne – w Pabianicach i w Ksawerowie i łącznie kilkanaście stanowisk. Składa się z ono z serwera centralnego, stanowisk roboczych i stanowisk wydruku. Na serwerze znajdują się baza danych oraz oprogramowanie Nice Label LMS. Stanowiska robocze stanowią komputery, na których projektuje się etykiety oraz definiuje dane do ich wydruku.

Jacek Malec

Kierownik Projektów Inwestycyjnych Produkcji w Adamed Pharma S.A.
Mając doświadczenie we współpracy z SKK S.A., spodziewaliśmy się profesjonalnego i otwartego podejścia do założonego zadania. Nie zawiedliśmy się. Wdrożony system w pełni spełnia nasze potrzeby i oczekiwania. Znacząco usprawnia proces znakowania, jest rzetelny i wiarygodny, co przekłada się na wymierne korzyści dla naszego przedsiębiorstwa, jak również na wzrost zadowolenia naszych odbiorców

Z kolei na każde stanowisko wydruku składają się przemysłowa drukarka etykiet, czytnik kart zbliżeniowych oraz waga. Obecnie zaprojektowane na stacjach roboczych etykiety są przesyłane do akceptacji. Następnie dla konkretnej linii produkcyjnej jest aktywowane zlecenie zaimportowane z systemu nadrzędnego (Oracle). Do zlecenia dołączany jest zatwierdzony format etykiet. W kolejnym etapie na stanowisku wydruku operator po uprzednim zalogowaniu się za pomocą karty zbliżeniowej (osobowej) przystępuje do produkowania opakowań zbiorczych i ich znakowania. Wydruk każdej kolejnej etykiety jest inicjowany poprzez umieszczenie kartonu na wadze i naciśnięcie przycisku „drukuj” na sterowniku wagi. Na etykiecie znajdą się wcześniej przypisane z systemu dane oraz masa opakowania. W nowym systemie usprawnieniu i uporządkowaniu uległo projektowanie etykiet. Ilość szablonów etykiet ograniczono do niezbędnego minimum, a dane zmienne pochodzą ze specjalnie utworzonej przez SKK bazy danych (bazy produktowej). Kolejnym walorem zastosowanego rozwiązania jest zautomatyzowany mechanizm wersjonowania. Wersjonowanie to rejestracja kolejnych wersji etykiet, które ma miejsce w przypadkach zmiany parametrów danego indeksu produktowego czy formatu etykiety. Dzięki temu system posiada pełną historię wydruków, co daje możliwość odtworzenia określonych etykiet z przeszłości w razie potrzeby. Wersjonowanie stanowi również spełnienie wymogów prawnych. Ogromną korzyścią z wdrożonego systemu jest znacząca redukcja błędów. Wynika ona właśnie z automatycznego wersjonowania wydruków, integracji systemu nadrzędnego i wag oraz wiarygodnej metodzie autoryzacji pracowników. Generalnie istnieje większa kontrola nad procesem znakowania. System jest ujednolicony, ponieważ każde stanowisko wygląda identycznie, co także zwiększa łatwość jego obsługi. Jest skalowalny i elastyczny – można go rozbudowywać o kolejne stanowiska wydruku, jak również podłączać różnego typu wagi. W ramach wdrożenia SKK dostarczyła czytniki, drukarki, licencje Nice Label, stworzyła bazę danych SQL, jak również służyła wsparciem technicznym i przeprowadziła szkolenia dla pracowników zakładu.

Pobierz case study w PDF

Poznaj podobne Case Studies

Ewidencja towarów „w ruchu” w Dailyfruits

Dla Dailyfruits firma SKK zaprojektowała specjalny system ewidencyjny do kontroli wydawania i przyjmowania towarów znajdujących się w stałym ruchu, czyli takich, które na bieżąco wychodzą z firmy i wracają do niej. Są więc szczególnie narażone na zaginięcie. Rozwiązanie SKK składa się z dwóch elementów: terminala skanującego wszystkie operacje przyjścia i wyjścia skrzynek oraz etykiet z kodem kreskowym 2D, naklejanych na opakowania zwrotne.
Czytaj dalej

Bezbłędna identyfikacja w Alior Bank

Alior Bank, dbając o wyjątkowy standard usług oraz najwyższą jakość obsługi klientów, stosuje w swoich oddziałach innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest wykorzystanie dostarczonych przez krakowską firmę SKK S.A. czytników kodów kreskowych służących do identyfikacji dokumentów
Czytaj dalej

Efektywne zarządzanie magazynem w Anton Röhr Logistyka Sp. z o.o.

Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie magazynu Anton Röhr Logistyka zdecydowała się na wprowadzenie udoskonaleń. W tym celu firma zwróciła się do SKK S.A. z zadaniem wdrożenia sieci bezprzewodowej, wprowadzenia automatycznej identyfikacji produktów i funkcjonalnej organizacji przestrzeni magazynu.
Czytaj dalej

W czym możemy Ci pomóc?

SKK S.A.
ul. Gromadzka 54a, 30-719 Kraków
+48 12 293 27 00
zapytanie@skkglobal.com

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji