Nowoczesna inwentaryzacja w market-Detal

Cele wdrożenia

  • Usprawnienie procesu inwentaryzacji środków trwałych
  • Automatyzacja systemu do zarządzania majątkiem
  • Integracja nowego rozwiązania z systemem przedsiębiorstwa

Korzyści z wdrożenia:

zajac
Znaczne przyśpieszenie procesu inwentaryzacji
ostrzezenie_spadek
Eliminacja błędów podczas spisów
glowa_sciezki
Możliwość przeprowadzania wielu spisów jednocześnie
reka_like
Jednolite, trwałe i estetyczne oznakowanie środków majątku
serwer
Centralne zarządzanie bazą danych
strzalki_ksztalty
Lepsze zarządzanie majątkiem

Spółka market-Detal, posiada 17-letnie doświadczenie na rynku handlu detalicznego. Wcześniej firma funkcjonowała w ramach struktur Grupy POLOmarket, natomiast z początkiem stycznia 2015 roku stała się niezależną spółką z nową siecią supermarketów spożywczych pod nazwą „Mila”. Sieć posiada obecnie 185 supermarketów na terenie całej Polski, które codziennie odwiedza ponad 200 tyś. klientów. W sklepie Mila klient może dokonać wyboru spośród 6000 artykułów, które odpowiadają jego codziennym potrzebom zakupowym. Sieć specjalizuje się w sprzedaży artykułów świeżych tj. warzywa i owoce, mięsa i wędliny,
sery oraz ciasta dostarczane przez polskie cukiernie.

Coraz więcej środków trwałych

Spółka planuje dynamiczny rozwój sieci Mila i dalszą ekspansję supermarketów. W całej Polsce powstawać będzie ponad 30 sklepów rocznie. Od początku 2015 roku powstało aż 17 nowych placówek. Niesie to za sobą wzrost powierzchni sklepowej, magazynowej i biurowej. Rośnie liczba maszyn, urządzeń, środków transportu i innych akcesoriów niezbędnych do wykonywania pracy. Z tego powodu firma potrzebowała nowoczesnego rozwiązania, które zapewni jej szybki i łatwy proces inwentaryzacji środków trwałych wyeliminuje zdarzające się czasem błędy.

Elżbieta Szymczak

Dział księgowości, Market-Detal
We wrześniu przeprowadziliśmy po raz pierwszy inwentaryzację wszystkich środków trwałych z wykorzystaniem systemu SKK Inwentaryzator PRO. Cały proces zakończony został do końca roku, czyli bardzo szybko. System zdecydowanie ułatwił i przyspieszył identyfikację środków trwałych oraz porównanie zapisu rejestrów ze stanem faktycznym. SKK Inwentaryzator PRO to bardzo duże ułatwienie pracy związanej z inwentaryzacją majątku trwałego spółki. W raportach poinwentaryzacyjnych otrzymujemy pokaźną ilość cennych informacji, wartościowych z punktu widzenia księgowości. Jesteśmy bardzo zadowoleni. SKK Inwentaryzator PRO to idealna sprawa.

Wdrożenie w dwóch etapach
Market-Detal zdecydował się na system automatycznej identyfikacji, wykorzystującej kody kreskowe firmy SKK S.A. Wdrożenie zostało podzielone na dwa główne etapy. W 2012 roku zainstalowano rozwiązanie inwentaryzacyjne w podstawowej wersji, czyli aplikację do drukowania etykiet i znakowania środków trwałych kodami kreskowymi, odwzorowującymi numer ewidencyjny środka. System spełnił wymagania firmy i zdał egzamin. Dlatego w 2014 roku spółka zdecydowała o jego rozszerzeniu na kolejne lokalizacje oraz rozbudowaniu o nowe funkcjonalności. Wdrożono wersję rozszerzoną, która pozwoliła na bardzo sprawne przeprowadzenie, wcześniej już planowanej, inwentaryzacji w 2014 roku.

Automatyczna ewidencja środków trwałych w pełnej wersji
Nowe, kompleksowe, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie składa się z bezprzewodowych terminali do odczytywania kodów kreskowych, licencji aplikacji SKK Inwentaryzator PRO i programów SKK Starter przeznaczonych do blokowania dostępu do wybranych funkcji systemu operacyjnego oraz specjalistycznej drukarki termotransferowej do drukowania etykiet samoprzylepnych.Etykietami, wykonanymi z trwałego tworzywa sztucznego, znakowane są wszystkie elementy majątku trwałego spółki market-Detal. Rozszerzona wersja systemu umożliwia wydruk etykiet z kodem kreskowym, przetworzenie danych zebranych podczas inwentaryzacji z etykiet przy użyciu terminali oraz generowanie raportów poinwentaryzacyjnych.

Przebieg wdrożenia był szybki i bezproblemowy.W jego trakcie zainstalowano i skonfigurowano terminale wraz z oprogramowaniem oraz przeprowadzono szkolenia z obsługi systemu dla pracowników spółki.

Wiele inwentaryzacji jednocześnie
Obecnie zakres cyfrowej ewidencji majątku trwałego spółki jest znacznie rozszerzony. Dotychczas rejestrowano tylko sprzęt biurowy w centrali firmy. Teraz systemem zostały objęte elementy wyposażenia wszystkich sklepów m.in. lady, witryny, chłodnie, stanowiska kasowe oraz drobne akcesoria jak wagi czy krajalnice. Każdy placówka w sieci Mila przeprowadza inwentaryzację samodzielnie. Wyniki przesyłane są za pośrednictwem systemu SKK Inwentaryzator Pro bezpośrednio do działu księgowości w centrali.
W ten sposób raporty z lokalnych ewidencji środków trwałych trafiają do wspólnej bazy danych, gdzie odbywa się ich weryfikacja i porównanie informacji.

Integracja systemów
Nowe rozwiązanie inwentaryzacyjne w sieci Mila jest ściśle zintegrowane z systemem ERP SAP, z którego korzysta firma. Numery kodów kreskowych są zsynchronizowane z ewidencyjną bazą danych środków trwałych w SAP. Każda zmiana w jednym z systemów jest natychmiast zapisywana w jego „bliźniaczej” wersji. Import danych między systemami jest realizowany za pośrednictwem dedykowanego modułu informatycznego.

Pobierz case study w PDF

Poznaj podobne case studies

Modernizacja obsługi magazynu i produkcji w PZ HTL S.A.

Cała przestrzeń składowania została podzielona na lokalizacje magazynowe, które za pomocą aplikacji Nice Label służącej do wydruku etykiet, zostały odpowiednio oznakowane. Równolegle etykietami oznakowano stan archiwalny magazynu. Teraz wiadomo, gdzie dokładnie dana partia elementów się znajduje. W dalszym etapie dostarczono urządzenia oraz pozostałe aplikacje do obsługi operacji magazynowych i produkcyjnych.
Czytaj dalej

Maszyny i narzędzia pod kontrolą w Infra-Port Sp. z o.o.

System został wdrożony w magazynie środków BHP oraz magazynie narzędzi. Dostarczone rozwiązanie wspiera procesy magazynowe związane z przyjmowaniem oraz wydawaniem maszyn i narzędzi. Moduł wspomaga także automatyzację procesu inwentaryzacji zarówno w magazynach jak i na placach budowy.
Czytaj dalej

Sprawna i profesjonalna obsługa w Centrum Akcesoriów Meble.pl

Poszczególne towary w salonie zostały oznaczone kodem kreskowym. Ze względu na oszczędność miejsca, potrzebnego na opis artykułu oraz wygodę odczytu, wykorzystano w tym celu kody 2D. Doradca w trakcie wykonywania z klientem zakupów, skanuje kody artykułów i w trybie on-line (poprzez sieć radiową) dysponuje na terminalu mobilnym informacją, czy pożądana ilość towaru jest dostępna w magazynie.
Czytaj dalej

W czym możemy Ci pomóc?

SKK S.A.
ul. Gromadzka 54a, 30-719 Kraków
+48 12 293 27 00
zapytanie@skkglobal.com

    Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji