Nowoczesna inwentaryzacja w market-Detal

Cele wdrożenia

  • Usprawnienie procesu inwentaryzacji środków trwałych
  • Automatyzacja systemu do zarządzania majątkiem
  • Integracja nowego rozwiązania z systemem przedsiębiorstwa

Korzyści z wdrożenia:

zajac
Znaczne przyśpieszenie procesu inwentaryzacji
ostrzezenie_spadek
Eliminacja błędów podczas spisów
glowa_sciezki
Możliwość przeprowadzania wielu spisów jednocześnie
reka_like
Jednolite, trwałe i estetyczne oznakowanie środków majątku
serwer
Centralne zarządzanie bazą danych
strzalki_ksztalty
Lepsze zarządzanie majątkiem

Mila – zakupy, aż miło…

Spółka market-Detal, posiada 17-letnie doświadczenie na rynku handlu detalicznego. Wcześniej firma funkcjonowała w ramach struktur Grupy POLOmarket, natomiast z początkiem stycznia 2015 roku stała się
niezależną spółką z nową siecią supermarketów spożywczych pod nazwą „Mila”. Sieć posiada obecnie 185 supermarketów na terenie całej Polski, które codziennie odwiedza ponad 200 tyś. klientów.
W sklepie Mila klient może dokonać wyboru spośród 6000 artykułów, które odpowiadają jego codziennym potrzebom zakupowym. Sieć specjalizuje się w sprzedaży artykułów świeżych tj. warzywa i owoce, mięsa i wędliny,
sery oraz ciasta dostarczane przez polskie cukiernie.

Coraz więcej środków trwałych

Spółka planuje dynamiczny rozwój sieci Mila i dalszą ekspansję supermarketów. W całej Polsce powstawać będzie ponad 30 sklepów rocznie. Od początku 2015 roku powstało aż 17 nowych placówek. Niesie to za sobą wzrost powierzchni sklepowej, magazynowej i biurowej. Rośnie liczba maszyn, urządzeń, środków transportu i innych akcesoriów niezbędnych do wykonywania pracy. Z tego powodu firma potrzebowała nowoczesnego rozwiązania, które zapewni jej szybki i łatwy proces inwentaryzacji środków trwałych wyeliminuje zdarzające się czasem błędy.

Wdrożenie w dwóch etapach

Market-Detal zdecydował się na system automatycznej identyfikacji, wykorzystującej kody kreskowe firmy SKK S.A. Wdrożenie zostało podzielone na dwa główne etapy. W 2012 roku zainstalowano rozwiązanie inwentaryzacyjne w podstawowej wersji, czyli aplikację do drukowania etykiet i znakowania środków trwałych kodami kreskowymi, odwzorowującymi numer ewidencyjny środka. System spełnił wymagania firmy i zdał egzamin. Dlatego w 2014 roku spółka zdecydowała o jego rozszerzeniu na kolejne lokalizacje oraz rozbudowaniu o nowe funkcjonalności. Wdrożono wersję rozszerzoną, która pozwoliła na bardzo sprawne przeprowadzenie, wcześniej już planowanej, inwentaryzacji w 2014 roku. Automatyczna ewidencja środków trwałych w pełnej wersji Nowe, kompleksowe, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie składa się z bezprzewodowych terminali do odczytywania kodów kreskowych, licencji aplikacji SKK Inwentaryzator PRO i programów SKK Starter przeznaczonych do blokowania dostępu do wybranych funkcji systemu operacyjnego oraz specjalistycznej drukarki termotransferowej do drukowania etykiet samoprzylepnych.

Elżbieta Szymczak

Dział księgowości, Market-Detal
We wrześniu przeprowadziliśmy po raz pierwszy inwentaryzację wszystkich środków trwałych z wykorzystaniem systemu SKK Inwentaryzator PRO. Cały proces zakończony został do końca roku, czyli bardzo szybko. System zdecydowanie ułatwił i przyspieszył identyfikację środków trwałych oraz porównanie zapisu rejestrów ze stanem faktycznym. SKK Inwentaryzator PRO to bardzo duże ułatwienie pracy związanej z inwentaryzacją majątku trwałego spółki. W raportach poinwentaryzacyjnych otrzymujemy pokaźną ilość cennych informacji, wartościowych z punktu widzenia księgowości. Jesteśmy bardzo zadowoleni. SKK Inwentaryzator PRO to idealna sprawa.

Etykietami, wykonanymi z trwałego tworzywa sztucznego, znakowane są wszystkie elementy majątku trwałego spółki market-Detal. Rozszerzona wersja systemu umożliwia wydruk etykiet z kodem kreskowym, przetworzenie danych zebranych podczas inwentaryzacji z etykiet przy użyciu terminali oraz generowanie raportów poinwentaryzacyjnych. Przebieg wdrożenia był szybki i bezproblemowy. W jego trakcie zainstalowano i skonfigurowano terminale wraz z oprogramowaniem oraz przeprowadzono szkolenia z obsługi systemu dla pracowników spółki.

Wiele inwentaryzacji jednocześnie

Obecnie zakres cyfrowej ewidencji majątku trwałego spółki jest znacznie rozszerzony. Dotychczas rejestrowano tylko sprzęt biurowy w centrali firmy. Teraz systemem zostały objęte elementy wyposażenia wszystkich sklepów m.in. lady, witryny, chłodnie, stanowiska kasowe oraz drobne akcesoria jak wagi czy krajalnice. Każdy placówka w sieci Mila przeprowadza inwentaryzację samodzielnie. Wyniki
przesyłane są za pośrednictwem systemu SKK Inwentaryzator Pro bezpośrednio do działu księgowości w centrali.
W ten sposób raporty z lokalnych ewidencji środków trwałych trafiają do wspólnej bazy danych, gdzie odbywa się ich weryfikacja i porównanie informacji. Integracja systemów Nowe rozwiązanie inwentaryzacyjne w sieci Mila jest ściśle zintegrowane z systemem ERP SAP, z którego korzysta firma. Numery kodów kreskowych są zsynchronizowane z ewidencyjną bazą danych środków trwałych w SAP. Każda zmiana w jednym z systemów jest natychmiast zapisywana w jego „bliźniaczej” wersji. Import danych między systemami jest realizowany za pośrednictwem dedykowanego modułu informatycznego.

Pobierz case study w PDF

Poznaj podobne Case Studies

Bezbłędna identyfikacja w Alior Bank

Alior Bank, dbając o wyjątkowy standard usług oraz najwyższą jakość obsługi klientów, stosuje w swoich oddziałach innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest wykorzystanie dostarczonych przez krakowską firmę SKK S.A. czytników kodów kreskowych służących do identyfikacji dokumentów
Czytaj dalej

Efektywne zarządzanie magazynem w Anton Röhr Logistyka Sp. z o.o.

Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie magazynu Anton Röhr Logistyka zdecydowała się na wprowadzenie udoskonaleń. W tym celu firma zwróciła się do SKK S.A. z zadaniem wdrożenia sieci bezprzewodowej, wprowadzenia automatycznej identyfikacji produktów i funkcjonalnej organizacji przestrzeni magazynu.
Czytaj dalej

Elastyczne znakowanie wyrobów w Sonac Uśnice Sp. z o.o.

Dotychczas drukowane etykiety zawierały dane wcześniej ustawione i zapisane w programie. Główny szkopuł tkwił w braku funkcjonalności, dzięki którym byłaby możliwa
edycja formatów etykiet i zmiana ich treści w zależności od bieżących potrzeb. Aby zlikwidować te kłopotliwe kwestie, spółka zdecydowała się na wdrożenie systemu zaproponowanego przez SKK S.A.
Czytaj dalej

W czym możemy Ci pomóc?

SKK S.A.
ul. Gromadzka 54a, 30-719 Kraków
+48 12 293 27 00
zapytanie@skkglobal.com

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji