Sprawna i profesjonalna obsługa w Centrum Akcesoriów Meble.pl

Cele wdrożenia

  • Automatyzacja systemu sprzedaży
  •  Usprawnienie procesu obsługi klientów

Korzyści z wdrożenia:

zebatka_strzalki-gora
Znaczne przyśpieszenie procesu inwentaryzacji
ostrzezenie_spadek
Eliminacja błędów podczas spisów
glowa_sciezki
Możliwość przeprowadzania wielu spisów jednocześnie
reka_like
Jednolite, trwałe i estetyczne oznakowanie środków majątku
serwer
Centralne zarządzanie bazą danych
strzalki_ksztalty
Lepsze zarządzanie majątkiem

Meble kojarzą nam się z wygodnymi sofami, praktycznymi szafkami, eleganckimi stolikami i komodami. Zanim jednak zamówione, wymarzone meble staną w naszym domu, ich wykonawca musi przygotować potrzebne ścianki, półki, drzwi oraz skompletować akcesoria niezbędne do montażu. Każdy, kto samodzielnie skręcał w domu zakupione meble, wie jak podobne do siebie potrafią być poszczególne elementy montażowe, a także ile dodatkowego trudu kosztuje ewentualna pomyłka.

Obserwując trendy rynkowe i rozwój handlu internetowego, firma Czarnik Sp. z o.o., zajmująca się głównie sprzedażą płyt OSB oraz sklejki, stworzyła w 2003 roku meblarski sklep internetowy: meble.pl. Jest to portal oferujący każdego rodzaju wyposażenie wnętrz do domów, biur, hoteli, restauracji, szkół i sklepów. Znajdziemy tam też elementy wyposażenia wnętrz, dekoracje i oświetlenie.

Wychodząc z kolei naprzeciw potrzebom profesjonalistów, wykonujących meble na zamówienie, firma Meble.pl S.A. otworzyła salon wystawowy, w którym wykonawcy mogą zaopatrzyć się we wszystkie elementy potrzebne do montażu mebli. Są to różnego rodzaju zawiasy, uchwyty, łączniki, hamulce, ograniczniki, prowadnice, złączki, klamki i wiele, wiele innych. Centrum wystawowe posiada w ofercie ponad 4500 różnych akcesoriów, często nie do odróżnienia na pierwszy rzut oka. Dbając o swoich klientów firma stosuje program rabatowy, premiujący wielkość i częstotliwość zakupów. Każdemu klientowi salonu w doborze elementów służy pomocą wykwalifikowany konsultant.

Dyrektor e-commerce, Meble.pl S.A.
Wdrożyliśmy ten system, aby przyśpieszyć i poprawić jakość obsługi klienta

Do niedawna kompletowanie zakupów odbywało się poprzez spisywanie potrzebnych towarów i ich ilości na kartce papieru. Doradca klienta nie miał pewności czy dany towar jest w odpowiedniej ilości dostępny od ręki, a wartość zamówienia była liczona na samym końcu. Potem magazynier kompletował zamówienie. Często zdarzały się pomyłki, wynikające z mylnego przepisania lub odczytania indeksów. Jeśli brakowało elementów, klient dowiadywał się o tym dopiero przy kasie. Rabat również był liczony już pod koniec zakupów. Cała operacja trwała dość długo. Klient niemal do końca nie był pewien, z czym wyjdzie ze sklepu i ile zapłaci. Aby zlikwidować te problemowe kwestie, a tym samym usprawnić proces obsługi klientów, koniecznym dla Meble.pl S.A. stało się wprowadzenie nowego rozwiązania. Wizją spółki był automatyczny system do identyfikacji towarów, tworzenia dokumentów zamówień, wydań z magazynu i naliczania rabatów. Do spełnienia wszystkich wymogów i realizacji tego zadania wybrano firmę SKK S.A. z Krakowa. Projekt został wdrożony z użyciem systemu SKK Smart, który optymalnie skonfigurowano i zintegrowano z systemem ERP przedsiębiorstwa. Oprócz oprogramowania SKK dostarczyła terminale przenośne, drukarki mobilne dla konsultantów oraz drukarkę kart klienta. Poszczególne towary w salonie zostały oznaczone kodem kreskowym. Ze względu na oszczędność miejsca, potrzebnego na opis artykułu oraz wygodę odczytu, wykorzystano w tym celu kody 2D. Doradca w trakcie wykonywania z klientem zakupów, skanuje kody artykułów i w trybie on-line (poprzez sieć radiową) dysponuje na terminalu mobilnym informacją, czy pożądana ilość towaru jest dostępna w magazynie. System podaje również aktualną wartość zakupów z uwzględnieniem indywidualnie przysługującego klientowi rabatu i jednocześnie rezerwuje dla niego towar. Stany magazynowe są na bieżąco aktualizowane i uwzględniają tę rezerwację przy każdym następnym kliencie, który chce kupić ten sam element. Po zakończeniu zakupów automatycznie generowane są dokumenty kasowe oraz dokumenty magazynowe, co do minimum skraca czas oczekiwania na produkty. Magazynier dysponuje informacją o kompletacji w czasie rzeczywistym i może przygotowywać towar dla klienta podczas jego zakupów. Gdy klient płaci w kasie, skompletowane zakupy już na niego czekają. Możliwa jest również realizacja zamówień dla dostaw w trybie wysyłkowym.

Pobierz case study w PDF

Poznaj podobne Case Studies

Bezbłędna identyfikacja w Alior Bank

Alior Bank, dbając o wyjątkowy standard usług oraz najwyższą jakość obsługi klientów, stosuje w swoich oddziałach innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest wykorzystanie dostarczonych przez krakowską firmę SKK S.A. czytników kodów kreskowych służących do identyfikacji dokumentów
Czytaj dalej

Efektywne zarządzanie magazynem w Anton Röhr Logistyka Sp. z o.o.

Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie magazynu Anton Röhr Logistyka zdecydowała się na wprowadzenie udoskonaleń. W tym celu firma zwróciła się do SKK S.A. z zadaniem wdrożenia sieci bezprzewodowej, wprowadzenia automatycznej identyfikacji produktów i funkcjonalnej organizacji przestrzeni magazynu.
Czytaj dalej

Elastyczne znakowanie wyrobów w Sonac Uśnice Sp. z o.o.

Dotychczas drukowane etykiety zawierały dane wcześniej ustawione i zapisane w programie. Główny szkopuł tkwił w braku funkcjonalności, dzięki którym byłaby możliwa
edycja formatów etykiet i zmiana ich treści w zależności od bieżących potrzeb. Aby zlikwidować te kłopotliwe kwestie, spółka zdecydowała się na wdrożenie systemu zaproponowanego przez SKK S.A.
Czytaj dalej

W czym możemy Ci pomóc?

SKK S.A.
ul. Gromadzka 54a, 30-719 Kraków
+48 12 293 27 00
zapytanie@skkglobal.com

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień w przeglądarce. Więcej informacji