System Rejestracji Produkcji w Grupie Powen-Wafapomp S.A.
Cel wdrożenia:
- Usprawnienie procesu produkcyjnego
Korzyści z wdrożenia:
Grupa Powen-Wafapomp S.A. od ponad 100 lat dostarcza wysoko wyspecjalizowane pompy przemysłowe, głównie do elektrowni, elektrociepłowni, kopalń, zakładów chemicznych i petrochemicznych, cukrowni, a także dla instalacji wodociągowych. Oferuje kompleksowe rozwiązania, dostosowane do potrzeb klientów, także w systemie projektów pod klucz. W zakładach w Warszawie i Zabrzu firma zatrudnia ponad 600 pracowników, w tym 40 konstruktorów.
Wsłuchując się w wymagania rynku Grupa Powen-Wafapomp S.A. stale podnosi jakość usług i udoskonala swoją ofertę. Jedną z kwestii, którą chciała usprawnić, był dostęp do aktualnych danych dotyczących zleceń produkcyjnych. Wykonując poszczególne zlecenia pracownicy musieli wypełniać karty pracy w formie papierowej, które następnie były przepisywane do systemu ERP. Była to praca żmudna, czasochłonna i potencjalne źródło pomyłek. Dane pojawiały się w systemie z opóźnieniem, co utrudniało m.in. planowanie produkcji – działający w firmie system ERP nie był wystarczająco wiarygodnym źródłem informacji na temat zaawansowania realizacji zamówień.
Aby rozwiązać ten problem spółka uruchomiła projekt, mający na celu znaczne przyśpieszenie przesyłania danych o zaawansowaniu produkcji do systemu ERP. W wyniku analizy dostępnych na rynku rozwiązań zwróciła się z zapytaniem ofertowym do trzech firm. Po rozmowach i wstępnych konsultacjach wybrała krakowską SKK S.A.
Michał Barkoczyński-Prochownik
Po kilku miesiącach konsultacji został opracowany, a następnie wdrożony w zakładzie w Zabrzu System Rejestracji Produkcji. Produkcja każdej pompy rozpoczyna się od wprowadzenia do systemu ERP struktury konstrukcyjnej i marszruty technologicznej wyrobu, które w systemie tym przetwarzane są na siatkę zleceń produkcyjnych. Ze względu na złożoność produkcji, konieczność dostosowania wyrobów do wymagań klienta oraz wiele równoległych projektów produkcyjnych, prowadzonych w tym samym czasie, zarządzanie powiązaniami między zleceniami i ocena możliwości terminowej realizacji finalnego produktu jest bardzo dużym wyzwaniem dla Działu Planowania Produkcji. Stąd precyzyjna wiedza o stanie zaawansowania każdego ze zleceń produkcyjnych jest niezmiernie istotna.
Dzięki wdrożeniu systemu firmy SKK i jego udanej integracji z systemem ERP przedsiębiorstwa, dane przekazywane z produkcji dostępne są natychmiast. Ponadto w zaimplementowanym systemie dostępne są mechanizmy umożliwiające bieżącą kontrolę i weryfikację wprowadzanych przez pracowników danych. Każda czynność jest identyfikowana niepowtarzalnym kodem, aby w ten sposób uniemożliwić pomylenie z jakimkolwiek innym zleceniem.
Rozwiązanie zapewnia dostęp do danych dla uprawnionych pracowników. Po wykonaniu pracy operator, wykorzystując komputer wyposażony w ekran dotykowy, skanuje kod wykonanej czynności i uzupełnia związane z nią dane np. ile sztuk zostało wyprodukowanych, w jakim czasie, skąd wyniknęło ewentualne opóźnienie czy ilość braków. Pracownik ma możliwość podglądu wykonanych przez siebie prac – zarówno bieżących, jak i historycznych. System Rejestracji Produkcji udostępnia także narzędzie, w którym dostępne są podstawowe informacje o pracy pracowników i wykonywanych zleceniach. Na podstawie tych danych generowane są raporty, które pozwalają pracownikom nadzorujących produkcję:
- znać aktualny stan realizacji zleceń produkcyjnych
- wiedzieć o ilości i rodzaju braków, co pozwala uruchomić dodatkowe zlecenia
- planować produkcję na podstawie aktualnych danych
- obniżyć koszty pozyskiwania informacji o realizacji produkcji
- analizować przyczyny braków i miejsca ich powstawania
- kontrolować poprawność wykonywania operacji produkcyjnych.
Przeprowadzone przez SKK prace objęły opracowanie rozwiązania, napisanie oprogramowania, budowę stanowisk do rejestracji pracy, instalację, testy i szkolenia. SKK świadczy ponadto usługi wsparcia technicznego oraz serwisu urządzeń.
Zapytany o plany na przyszłość pan Michał Barkoczyński-Prochownik odpowiada – Planujemy roll-out wdrożonego systemu do kolejnego zakładu – w Warszawie. W tej chwili mamy także plany rozbudowy raportowania w oparciu o dane w systemie SKK i włączenie tych danych w system komunikacji wewnętrznej, który daje pracownikom informację zwrotną w postaci wykresów i wskaźników. Chcemy także rozbudować system powiadomień i raportów, tak aby jak najwięcej pracowników mogło korzystać z przetwarzanych danych. Cieszymy się, że rozwiązanie pozwala nam na realizację kolejnych pomysłów.
Pobierz case study w PDF
Rozwiązania wykorzystane w projekcie
Poznaj podobne Case Studies
Modernizacja obsługi magazynu i produkcji w PZ HTL S.A.
Sprawne zarządzanie produkcją i magazynem w P.P.H.U. POLIPACK S.J.
Maszyny i narzędzia pod kontrolą w Infra-Port Sp. z o.o.
Wypełnij formularz
Napisz email
Skontaktuj się z nami za pomocą poczty elektronicznej
Zadzwoń
Skontaktuj się z nami telefonicznie