Jak usprawnić dostawy dzięki Hive Track
System planowania i kontroli dostaw Hive Track to nowoczesne rozwiązanie, które zwiększa efektywność i przejrzystość procesu – od planowania tras, poprzez realizację załadunku, doręczenia towarów, obsługę zwrotów, po rozliczenie dostaw.
Hive Track w logistyce dostaw
System posiada szereg funkcjonalności, dzięki którym dostawy przebiegają sprawnie, bezbłędnie, terminowo i ekonomicznie. Należą do nich m.in. śledzenie i weryfikacja procesu na każdym jego etapie, bieżąca komunikacja z kierowcami, cyfrowy obieg dokumentacji, zarządzanie zarówno flotą pojazdów, opakowaniami zwrotnymi, jak i czasem pracy personelu.
Dostawy realizowane z wykorzystaniem Hive Track
Korzyści z wdrożenia systemu Hive Track
- Optymalne planowanie tras
- Minimalizacja błędów różnego pochodzenia
- Minimalizacja dokumentacji papierowej
- Lepsze wykorzystanie zasobów
- Pełne śledzenie i kontrola procesu
- Eliminacja opóźnień w dostawach
- Sprawne zarządzanie opakowaniami zwrotnymi
- Efektywne sterowanie flotą pojazdów
- Skuteczna komunikacja z kierowcami
- Przejrzystość rozliczeń z kontrahentami i kierowcami
- Łatwe dokumentowanie stanu przesyłek
- Szybka reakcja na nieprzewidziane sytuacje
- Wzrost całkowitej wydajności procesu
- Redukcja kosztów
- Wzrost konkurencyjności firmy
Dostawy realizowane bez wsparcia systemu
Doręczenia towarów wykonywane manualnie są narażone na powstawanie różnego rodzaju błędów – najczęściej w wyniku niedopatrzenia człowieka. Zawieruszona kartka z listą załadunkową, nieumiejętnie zaplanowana trasa, niekompletna dostawa, zgubione opakowania zwrotne – to tylko kilka przykładów zdarzeń, które generują chaos, niepotrzebny stres, dodatkowe koszty i słabą jakość świadczonych usług. Im więcej obsługiwanych kontrahentów oraz tras, tym trudniej zapanować nad prawidłowym i efektywnym przebiegiem procesu oraz jego wysokim standardem.
Mankamenty dostaw przeprowadzanych bez wsparcia Hive Track
- Błędy lub braki w dokumentacji papierowej
- Brak optymalnego planowania tras
- Straty wynikające z gubienia opakowań zwrotnych
- Pomyłki przy załadowywaniu przesyłek
- Konieczność powtórnego przemierzania tras
- Zapominanie lub gubienie dokumentów
- Brak bieżących informacji o statusach przesyłek
- Opóźnienia w dostarczaniu przesyłek
- Brak lub znikoma kontrola czasu pracy kierowców
- Brak efektywnego zarządzania flotą pojazdów
- Pracochłonne rozliczanie dostaw
- Liczne reklamacje i niezadowolenie kontrahentów
- Nadmiarowe koszty