Terg S.A. to jeden z liderów segmentu RTV, AGD, Multimedia w Polsce. W skład grupy kapitałowej wchodzą sklepy stacjonarne i internetowe, na czele z doskonale znaną i cenioną przez konsumentów siecią ponad 480 elektromarketów Media Expert oraz sklepem internetowym mediaexpert.pl. Od ponad 15 lat Media Expert dostarcza sprzęt RTV/AGD klientom na terenie całej Polski.Popularność marki i jakość świadczonych przez nią usług potwierdzają liczne nagrody przyznawane przez konsumentów, w tym prestiżowa nagroda Laur Konsumenta 2019 w kategorii Sklepy RTV/AGD.

Prowadzenie działań handlowych na szeroko zakrojoną skalę wymaga doskonałej logistyki i stale usprawnianych procesów. Klienci kanału internetowego wymagają jak najkrótszego czasu realizacji zamówień, a konsumenci odwiedzający sklepy tradycyjne oczekują dużej różnorodności produktów oraz ich dostępności. 

Poszukując sposobu na optymalizację procesu kompletacji towarów w łódzkim centrum dystrybucyjnym, właściciel marki Media Expert zaangażował naszych ekspertów, którzy po analizie potrzeb i przebiegu procesu u klienta zarekomendowali wdrożenie systemu głosowego Honeywell Voice (dawniej Vocollect) firmy Honeywell. 

Wybór wspomnianego rozwiązania podyktowany był kilkoma czynnikami. 

Do tej pory kompletowanie towarów realizowano z wykorzystaniem terminali przenośnych (kolektorów danych) z czytnikami kodów kreskowych. W związku z tym, w trakcie procesu część czasu zajmowały czynności związane z odkładaniem terminala, sprawdzaniem danych na wyświetlaczu, czy poszukiwaniem odłożonego urządzenia. 

Pojawiały się one przykładowo podczas pobierania produktów o dużych gabarytach (m.in. telewizorów, monitorów), co wymagało użycia obydwu rąk przez pracownika.

Wdrożenie obejmowało zaprojektowanie i oprogramowanie procesu kompletacji w oparciu o funkcjonalności systemu głosowego, integrację z funkcjonującym w Media Expert systemem WMS, dostarczenie 78 zestawów urządzeń ­Honeywell Voice i przeprowadzenie szkoleń dla załogi. Obsługą systemu głosowego została objęta kompletacja towarów przy realizacji zamówień zarówno dla kanału internetowego, jak i dla sklepów stacjonarnych.

Sama kompletacja z wykorzystaniem systemu głosowego jest niezwykle intuicyjna. Osoba kompletująca paczki po zalogowaniu do systemu otrzymuje listę kompletacyjną i przystępuje do pracy. W słuchawkach zestawu głosowego słyszy komendy, które określają, gdzie powinna się udać oraz jaki i w jakiej ilości towar ma skompletować. Większość poleceń systemu głosowego wymaga jedynie potwierdzenia operatora, dzięki czemu cały proces przebiega w sposób uporządkowany i bezbłędny. Dodatkowo, poruszający się po magazynie wózkami widłowymi operatorzy nie muszą w czasie kompletacji spoglądać na ekran terminala, co znacznie zwiększa komfort ich pracy. 

W sytuacji, w której komenda głosowa wygenerowana przez system jest niezrozumiała (np. ze względu na chwilowy ­hałas w strefie kompletacji) pracownik posiada możliwość ponownego odsłuchania komunikatu lub doprecyzowania komendy.

System przygotowany został również zmyślą o obcokrajowcach, ponieważ posiada możliwość wgrywania komend głosowych w wielu językach.

Całość wdrożenia została zaplanowana i zrealizowana w taki sposób, aby nie zaburzać pracy centrum dystrybucyjnego. Było to możliwe również dlatego, że system głosowy, jako rozwiązanie niezwykle intuicyjne w obsłudze, nie wymaga długiego szkolenia, a korzystający z niego pracownicy szybko rozpoczynają pracę na rzeczywistych zleceniach i szybciej osiągają docelową wydajność pracy.

Dzięki nowemu rozwiązaniu proces kompletacji w centrum dystrybucyjnym w Łodzi uległ optymalizacji. Odciążenie rąk i oczu personelu za sprawą komunikacji głosowej z WMS podnosi efektywność pracy oraz jej ergonomię i bezpieczeństwo. System głosowy zapewnia niezawodność operacyjną oraz przyczynia się do wzrostu rentowności przedsiębiorstwa.

 

Korzyści z wdrożenia

  • Wzrost produktywności

  • Zmniejszenie ilości pomyłek

  • Wzrost bezpieczeństwa pracy

  • Redukcja czasu szkolenia

  • Poprawa ergonomii pracy

  • Zmniejszenie kosztów operacyjnych

 

 
 
 
 

Chcesz usprawnić kompletację
w Twojej Firmie?

Zostaw adres email, a skontaktujemy
się z Tobą


  Help
 
  Help